2009-03-28

TRÄDGÅRDSDAG


Idag har jag varit superduktig och rensat en massa ogräs i trädgården. Mats kom förståss också ut efter ett tag och hjälpte till med att rensat. Vi hade satt några små smultronplantor för något år sedan mellan våra rosor i ena hörnet av trädgården.. ingen bra idé.
De hade klonat sig till säkert över 200 små äckliga smultronplantor och ett jädra jobb och dra upp allihopa. Fast jag sparade 6 fina plantor som jag lovar att hålla lite mer koll på hädanefter. Men nu är det gjort allt ogräs är borta och vad fint det blev. Jag passade även på att sätta två nya rosor en röd och en gul. Att få gå ut i trädgården så här de första riktigt fina vårdagarna är något jag verkligen uppskattar och älskar. Det trodde ni inte om mig va?



I morgon (om det nu blir fint väder) återstår baksidan och mina planteringslådor med säkert lika många jordgubbsplantor att rensa. Vi kan ju inte ha hur många som helst, men goa är de. Kom gärna o smaka i sommar...


Coolaste klänningen ever

Såååå besviken jag har blivit två gånger på dess evinnerliga tävlingar i TV. Först så vinner den absolut sämsta låten i Melodifestivalen och vad hände igår? Jo då utser svensk folket MAGNUS till vinnare i Lets Dance. Men hallå?? !! Hur korkade är folk egentligen. Enda anledningen till att inte Bagge vann är svensk jädra avundsjuka. man ska va lagom. Lagom snygg, lagom framgångsrik, lagom talangfull helst om man är tjej. Nej förresten då måste man vara 10 ggr bättre än en man om man skall ens ha en chans. Svenska folket bevisade detta igår. Folk är avundsjuka på tjejer som är framgångsrika, snygga och dessutom talangfulla. Fy vad lågt. Magnus var ju int ens i närheten av Lailas kaliber. Go Laila, go Laila...du var tveklöst BÄST!

Dagens låt blir en go låt med Rihanna: Rehab - http://www.youtube.com/watch?v=3YTwiy_3EEY

Ha det göttast!

1 kommentar:

  1. Ohh, har du oxå en blogg=) Kul!!!! hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera