2009-03-25

trött snorig och hatar snön

Just nu så hatar jag verkligen snön. Det har blivit så himla kallt och jag har hållit på och nysa hela eftermiddagen så näsan bara rinner som en kran. Jättekul :)

Men jag har hunnit med och äta våfflor och titta på en mysig film med Mella . Rekommenderar filmen som man får om man köper tidningen Laura. Tro nu för allt i världen inte att jag springer o köper denna tidning för "vi som är över 40" jämt. Nej jag köpte den bara för att filmen man fick verkade bra. Otroligt dumt med tidningar som är åldersinriktade ändå, jag fattar liksom inte grejen med det. Bara för att man är 40 nåt så betyder det ju inte att man bara vill läsa om saker som 40isar ägnar sig åt, då stagnerar man ju. Jag vill ju läsa om allt som är intressant, kul och spännande och bara för att man är en viss ålder så betyder det ju inte att man tycker om samma saker... skitdumt tycker jag.

Det är nästan som om man skäms lite när man går där till kassan med sin LAURA tidning kan tänka mig att det kan kännsa likadant för killarna som köper SLITZ och andra liknande magasin. Ibland hade jag kanske velat köpa en SLITZ tidning för den är faktisk bra, det finns många bra artiklar i den (läser den på min brors toalett eftersom han har den där). Men hur hade det sett ut? Jaha, där kommer Ariane med en SLITZ tidning... gissa om ryktet hade gått snabbt här i stan. Lika gärna skulle jag ibland vilja köpa en HENNES tidning men det kan jag åtminstone unna mig att göra eftersom jag har tonårsdöttrar...så då är det inget konstigt med det.


Men jag läser i alla fall Illustrerad vetenskap (vi har den som dasslitteratur) och Allt om Historia det är tidningar jag verkligen älskar. Jag har väl haft Illvet i så där 7-8 år nu. Där snackar vi om hårda fakta, intressanta artikler och kul läsning men inget konstigt med att jag läser såna. Märkligt samhälle vi lever i eller hur ?

På dansfronten går det framåt. Louis komme till oss på torsdagar och det verkar bli en hel massa folk där. Får se om jag orkar imorgon med min snoriga näsa har ju 2 dansklasser själv först och då kommer jag nog vara rätt slut efter det. Dumt att det ligger på min torsdag.


Dagens låt bli iaf Halo med PCD: http://www.youtube.com/watch?v=-EI3jjyjqEo

Are you having FUN yet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar