2011-07-25

Sicken dag

Såpbubblor...

Japp, tyckte det var dags för ett litet inlägg igen...det var ju ett tag sen sist.

Livet...

Först vill jag ju tacka för alla gratulationer idag. Bara på fejan har jag idag fått 230! grattisar... ja jädrans säger jag tack tack tack :) från djupet av mitt hjärta <3

Presenter har jag också fått idag en alldeles egen baden-baden stol (limegrön) av min goa Mats, tårta fixad av Catja, en valfri tjänt av Catja, presentkort på H&M (aldrig fel) och trisslotter. Resten av klanen kommer ju på sönd ( di sma jobbar ju idag) ...ska bli kul med ett lite familyparty och jag ska göra min allra goaste smörgåstårta. Hoppas på fint väder denna dag.

Har haft en trivsam dag och fortsatt på mitt (oändliga) målarprojekt, taket i hallen och i köket ska bli vitt. Efter det återstår bara HELA övervåningen. Men det lär jag väl hinna när alla höststormarna drar in. Fått lite fikabesök som visserligen avbrutit mitt måleri men har i stort sett hunnit med det jag skulle. Imorgon återstår andra strykningen listerna och själva köksdelen. Det trodde Mats aldrig jag skulle göra han har bara gått o knorrat över att jag säger att jag ska göra ngt men inte kommer till skott... Men vad han inte riktigt har fattat än är att jag funkar så att när jag sagt nåt SÅ GÖR JAG DET...men när jag VILL göra det. Alltså är jag BÄST!

Köket nästan färdigt

Är enormt glad för min egen present till mig själv också inhandlade ju en liten Nikon (typ) systemkamera som jag försöker lära mig. Den tar iaf bra kort och är rolig att fota med, vilket jag inte kunde säga om den gamla kameran som jag hade innan. Den tog verkligen bara dåliga kort som man bara blev ledsen av att se...det såg så fint ut när man tog dem men när de sen låg på datorn så såg de för jäkliga ut...så där gjorde jag ett riktigt kap. Klapp på axeln :)

Så imon drar vi på vidare upptåg då jag svingar mitt svärd (pensel i detta fall) och erövrar nya territorier på vidderna ( i detta fallet taket) .

Dagens hit låt får bli: The Lonely Island - Mama (fick den idag av Catjas kompis)
________________________________________________________________
Ang den Norske terroristen- Låt oss aldrig mera säga han namn!
La oss tie ham ihjel! Det er den verste straffen han kan få!
Morderen fra Utøya har uttalt i sitt "manifest" at han heller vil hates enn glemmes. Ja, da glemmer vi han, dere. Vi avtaler med hverandre at vi ikke skal si navnet hans, ikke skrive det, ikke google det. Kommer vi over navnet hans på trykk, så hopper vi over det. Så husker vi heller dem som fortjener å bli husket!

R.I.P alla de 77...



Ariane/ För demokrati och solidaritet i världen :)


Piz out

Åsså några bilder på mina underbara, ursöta, goa syskonbarn....

Elias o Emely Milla
Emely Elias (ser ni buset i ögonen?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar