2011-11-17

Uppdatering sen sist

Ja nu var det återigen ett väldans bra tag sen jag skrev här..så att jag på nåt sätt skulle försöka skärpa mig den här gången med vore väl att överdriva. De händer så mkt tokigt, roligt, spännande, galet och alldeles, alldeles vanligt i mitt liv så jag hinner väl inte helt enkelt. Fast en del som händer kunde man ju utan all tvekan vara utan.

Som tex. den här (skit) förylningen som jag har dragits med i ca. 1,5 vecka nu...kan säga att det börjar bli tradigt värre. Upp och ner hela tiden ena stunden jättepigg och nästintill damp...andra stunden som en vissen tulpan i soffan med feber och en kropp som bara vill sova...tvära kast. Däremellan ska jag då hinna förbereda slutspurten inför showen den 10:e december o allt som ska fixas till den , ha utvecklingssamtal, plugga (det går trögt där) fixa DVD filmerna (skäms så att de inte är färdiga än) och kanske tom bara vara mamma, sambo och människa. Så ja tack...bort med förkylningen illa kvickt.

Men fixade grammatiktentan gött de :)

Sen jag skrev sist har jag iaf hunnit med att vara på Kreta, workshop med Thomas Benstem och sett på Ladies Night i Kristianstad med Mella och Elin. Har även gått utbildningen till Zumba instruktör i GBG o hälsat på hos goa Nina Miskovsky och har numera även Zumba (som förövrigt borde klassas som en drog) hos AFGF i Sölvesborg. Så har du inte provat på det än...så har du allt missat nåt.

Livet

En ska jag funderat en del på idag är att hur kan man som människa förlåta/börja umgås med en annan människa som anklagat denna för ex förskingring och nu helt plötsligt även börja umgås med denna människa. En f.d. vän till mig blev för ångra år sedan anklagad för just detta av en annan sk. vän och det var inga små anklagelser utan med hot om polisanmälan... Idag kan man glatt läsa på FB att denna väns dotter numera umgås med anklagarens dotter (hon som anklagade) och även tilltalar henne med "underbara"....ATT man inte blir förvånad??

Om någon hade anklagat mig för något så grovt så kan jag bara säga...den människan hade satt sin sista potatis i mitt land i alla fall och hade mina barn börjat umgås med sådana falska människor så hade jag nog tagit ett rejält snack med dem. Har förövrigt även själv blivit anklagad för både det ena och det andra genom åren som ex. föreningsledare, lärare eller vän mm och jag kan med gottsamvete säga. Ingen av de som har anklagat mig har lyckats...så tji fick de! och ingen finns kvar i min bekantskapskrets heller (inte på nära håll iaf) För den som har ett rent samvete kan med gott mod ta mot smällar lite då och då, det blir man bara starkare och klokare av. Det har jag lärt mig för något jag verkligen avskyr är folk som är illojala, sprider lögner eller är onda av en eller annan orsak. De kommer jag aldrig att lära mig att acceptera så lojal är jag mot mig själv.
One for all and all for One...eller?

Det finns något som kallas lojalitet och det finns det mycket avsaknad av i denna del av världen det har jag märkt många gånger. Lojalitet innebär ju inte att man ska följa någon som har gjort något kriminellt eller dumt utan bara att man ska stå för det som man en gång har uttalat, sagt och lovat och sedan hålla sig till det. Det faktum att vissa människor tar till med förtal, anklagelser och lögner osv.. för att förhäva sin egen liten het ger dem inte rätt att"släta över" detta några år senare. Jag kan (nästan) alltid förlåta en människa som gjort mig eller någon annan en orätt. Men glömmer det gör jag aldrig. Jag kan förstå att vissa människor gör idiotiska, elaka, onda gärningar men det betyder inte att jag ett tag senare kommer att vara vänner med dem igen. Jag anser att har man tagit sig den rätten som människa att trampa på, ljuga om eller på ett eller annats sätt göra så att en annan människa mår dåligt...tja då har man även förbrukat rätten till denna människas förtroende och därmed även dennes vänskap. Orden är vassare vapen än kniven ...det får man aldrig glömma.

Well thats my opinion anyway :) Kan man inte vara lojal mot sig själv och sina värderingar/moraliska tankar vem kan man då vara lojal emot? ...undrar liksom??

"Brist på lojalitet är en av de stora anledningarna till misslyckanden i livet"

Sånt kan jag alltså fundera på ibland...

Annat jag funderar på är hur jag nu ska kunna sova närjag sovit i divanen i tre timar i eftermiddags?Fick stränga order av Mella att jag måste lära mig att vila och att inte förkylningen släpper om jag inte ser till att vila lite också. Så nu är jag pigg som en ekorre igen.

Dansen 

Annars så går det med stormsteg fram emot vår Hollywoodshow, längtar verkligen till scenrepet då man kan få se vad alla har hittat på med detta tema. Showen kommer blir hur bra som helst det är jag övertygad om...bara lite detaljer här och där att fixa, för vi har så himla duktiga dansare och ledare.

Dagens låt är en låt som jag kör som cooldown på min ZUMBA med Ricky Martin o den e sååå
jädrans go : OBS! man måste lyssna högt på den.

http://www.youtube.com/watch?v=lJEUWP6_374



Så gonatt allihopa...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar