2010-11-10

Allvarligt talat...

Höst, vinter eller vad?


SÅ tycker jag att vi hade bättre väder för några veckor då jag tog den här bilden lite längre ner på gatan där vi bor. Det här gråa och ruggiga tar ju helt kål på en. Ibland tror man att man har ngn sorts höstdepp (fast det har jag förstås inte). Nä, jag vill ha tillbaks sommaren (fast inte lika varm som denna var kanske).

I söndags hade vi förmånen att Thomas (10 magrutor) Bentem som kom och hade workshop i streetdance med oss. Vansinnigt kul och inspirerande inte bara som dansare utan även som kollega och vän. Finns tyvärr inte många dansare med hans ödmjukhet och hjärta i den hårda dansvärlden.

Har mött en del såna där dansare som tror att de är störst,bäst och vackrast och jag kan bara säga...det är de INTE. I´ve met a few and they are NOt fun to be around. Konstigt nog så verkar det vara just de dansare som är mest berömda och anlitade som även är de trevligaste och mest underbara människorna. De som är lite halvstoora har så himla höga tankar om sig själva....de har jag lite svårt för ...

Nää nu går det inte längre...jag spricker snart...måste bara....Nope säger inget förrän allt är klart. MEN alla ni dansare kan vänta er en jäkligt fet workshop till våren... I say no more...sssscccchhhh!



Dancezone chillar med Thomas Benstem

Från det ena till det andra...snart drar det ihop sig till vår nya Fashion vs Streetdance show den 11 december på Humleskolan. Vi behöver dock ett bra namn på showen...så tips mottages gärna och ofta.
Det bästa namnet vi har haft hittills var iaf "Dancezone goes Dangerzone" - när vi hade skräck/horror tema, eller hur?

Dagens låt är: Dj´s got us falling in love again - Usher ...för den är så himla go
http://www.youtube.com/watch?v=C-dvTjK_07c&ob=av2e

Allt för idag...men ska försöka uppdatera här lite oftare framöver...hålla er informerade om dansens värld och övriga roligheter i livet.

Dance on... or not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar