2010-11-28

Så in i norden trött






Jag blir så vansinnigt trött på alla människor som tar mig förgiven och som tar det jag gör som givet. Kanske ett återkommande tema just nu men jag funderar mycket på detta och varför människor beter sig på ett visst sätt. Varför finns det såna som jag som bara ger? och sen finns de såna som (ni vet vilka ni är) Ni bara tar, och tar, och tar, när tänker ni ge?

Det var som en god vän sa till mig häromdan, Men Ariane det är dags för att du säger ifrån på skarpen du kan inte ha det så här...då kommer snart den berömda väggen. Men du är för snäll... (JA vafan har jag fötts så här för då...varför är just jag så himla snäll jämt då????) är det nån som kan svara mig på den frågan? Folk tar dig för givet, många tänker ju - Ja men det finns ju alltid en Ariane som fixar allt...Men vet ni vad??? Det finns inte det mera!! ja ni hörde rätt. DET FINNS INTE DET MERA!

Jo det ska jag berätta för er. Jag är trött på och vara snäll, jag är trött på att fixa allt som inte alla andra inte orkar fixa och vet ni vad mer? Jag tänker inte fixa nåt åt någon annan längre. Jag vill inte vara snäll mot de som tar mig förgivet längre. Respektera mig så som jag respekterar er, värnar om er, är rädd om er, är orolig för er, vill er väl och önskar er all välgång.

Vad vill ni med mig, ni respektera ju inte mig, ni lyssnar inte på mig, ni skiter i vad jag säger, enda gången ni är trevliga är när NI vill nåt...men jag vill inte mer, jag orkar inte mer, jag är trött på att bli utnyttjad och förlöjligad, jag förtjänar mer än så.

Vad har ni någonsin gett mig?....vad ? ....

Jag säger inta JA och AMEN längre, den tiden är förbi..

Man får

vad man ger,

och

man ger

bara

vad man

redan har fått.

Karin Boye


Du kommer till en tid i ditt liv när du inser....

Vem som betyder något.

Vem som aldrig gjorde det.

Vem som inte kommer att göra det.

Vem som alltid kommer att göra det.

Så, oroa dig inte för människor i ditt förflutna,

det finns en anledning till att de inte finns med i din framtid


Osnälla Ariane dag 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar