2011-03-27

Japan, Earth Hour, Dääns och Livet



Japan, Earth Hour, Dääns och Livet

Mitt hjärta går ut till Japan och alla människor som drabbats av den ofantliga katastrofen. Man sitter här i trygga Sverige och kan inte göra så mkt. Men lite kan alla göra. Vi i Dancezone skall i vår i alla fall dra vårt strå till stacken. För det första har vi beställt 20 T-shirtar från Lin på the Hipdrop i Malmö, där alla förtjänst oavkortat går till offren i Japan och för det andra så har vi ändrat att vi ska skänka överskottet från vår show den 28 maj till katastrofens offer i Japan. Vad kan du göra? Om du vill bidra så sätt gärna in en liten tjuga eller nåt på vårt konto så garanterar jag att vi ska ta med ditt bidrag när vi skickar pengarna i slutet av Maj. Vårt bankgiro är 5447 - 9555 märk ditt bidrag med "Hjälp till Japan".

Earth Hour hade vi igår med - Ja det är märkligt, på nåt sätt vill man vara med men när man ser alla tända lampor hos folk som inte fattar eller vill vara med så tycker man att det känns lite meningslöst. Samma med kommunens alla lampor och affärernas varför vill inte de vara med den är ju ändå bara en liten timme som faktiskt går väldans fort om man sysselsätter sig med något annat. Klimatmanifestationen Earth hour äger rum över hela världen. Syftet med Earth hour är att skicka en politisk signal till makthavare om att ta klimatfrågan på allvar. Genom att släcka ljuset denna timme visar man sitt stöd för arbetet med att minska klimatutsläppen. Gjorde DU det?

Däääns - snart är alla danserna nästan färdiga, och vi jobbar på inför showen, några klädval har vi redan gjort men det återstår en del till. Har lite till att koreografera och mixa men det är jag ju så van vid att det går ju snabbt. Den 8 maj ska vi förresten iväg till Karlskrona några av oss ledare och dansa för David från Bounce, det var allt ett bra tag sen jag dansade för dem minst 3 år, så det ska bli kul och det blir minsann lite av varje, stepp, jazzdans och street, allt på en och samma dag. Lär väl ha fett med träningsvärk som vanligt igen.
David Dalmo - Bounce


Livet - annars så glider det på som vanligt här i huset, plugga, jobba dansa och fixa lit allt möjligt. Igår var vi minsann hos syrran och hjälpte henne med trädgårdsröj. Det känns lite här och där idag för att inte tala om alla krigsskador jag fick blåmärken lite här och där och massor med revor från diverse taggiga buskar och rosor. Undra när hon ska komma och hjälpa mig med min trädgård ? ... hehe Fick lite sol i ansiktet och det kändes senare på kvällen.

Idag har jag varit och inhandlat en ny dammsugare efter som den gamla var urkass efter Mats behandling av den, snällt och dammsuga byggdamm och annat skit så den slutade och suga (det som dammsugare är bra på annars). Men nu har jag en ny röd och fin dammsugare UTAN påse för här kommer ingen dammsugare med påse in. NO way! Sen så handlade jag lite annat smått och gott också, bla 4 nya sittdynor till våra korgstolar i uterummet, samt massor med rengöringsmedel och sköljmedel och sånt man behöver i hemmet.

Snart blir det mat så jag får allt ta och sluta skriva här nu. Men en låt måste jag väl kunna hitta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar