2011-03-10

Pluggeliplugg




Jobbet

Ja om ni nu undrar varför inte jag har skrivit något på väldans länge i min blogg så kan jag i första hand skylla på dessa ovanstående böcker. Eftersom jag för tillfället läser in behörighet i engelska på lärarlyftet, så blir det inte mycket tid över för varken, sociala visiter, facebookande, eller något annat heller för den delen. Hade jag vetat hur mycket fakta litteratur och hur vansinnigt svår ( dv.s mkt faktatermer och svårt språk) så hade jag nog aldrig gett mig in i detta.
De engelsk lärare som jag har pratat med under de senaste veckorna, kan bara hålla med och bekräfta mina tankar och funderingar kring detta. De har lovat och tycka lite synd om mig när det är jobbigt, hjälpa mig när jag behöver det och stötta mig med uppmuntrande kommentarer när jag ser ut som en vissen tulpan. Härligt med sådana kollegor :)

Fast allt är inte tradig med läsandet heller jag får massor med fördjupade kunskaper inom SO i både Amerikansk och Brittisk historia, saker som vi bara snuddade vid under historiestudierna på högskolan.

Dansen

Nää den har jag inte slutat med, visserligen har jag liksom alla andra bara 24 timmar varje dygn men dansen kommer nog ändå alltid vara närmast hjärtat. Så visst hinner jag dansa också man måste ju röra på sig när man sitter på häcken hela dagarna och bara läser böcker.

Några riktigt goa låtar har jag även hittat till mina 4 grupper, en med Justin Timberlake - take you down, En med Ciara- gimmie dat en med Usher - Hot tottie och en med Chris Brown - Dutches samt vår discotemalåt - Alcazars -Crying at the discoteque. Mina två favoriter är nog Gimmie dat och Take you down.

Livet

På lördag blir det namngivningsfest/ceremoni för lilla Mollie, ska bli kul och äntligen få ta ögonen från böckerna och träffa lite folk igen. Vi har firat både Catja och Melanie de senaste veckorna ska bli skönt o få lite paus från allt firande sen drar det igång igen i april då mina bröder fyller år igen båda två. Annars har det inte hänt så mycket mer här.

Hemma

Snart så är även vårt lilla badrum uppe färdigfixat, det har rivits, byggts, installerats, kaklats och spacklats i flera veckor så om förhoppningsvis en eller två veckor till så får vi ha invigningsfest här. Om sanningen ska fram så har ju Mats och hans kompisar gjort det mesta jag trodde ju att jag skulle hinna med att vara lite behjälplig men det gick ju inte med den mängden litteratur som jag ska ta mig igenom. Men jag har i alla fall städat efter dem när det har behövts.
Lägger upp bilder nästa gång.

Så nu får det vara allt för idag... åter till studierna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar