2011-03-20




Osociala jag

Så nu har jag ändrat färgerna lite på min sida tyckte den var lite för mörk och dyster.

Men åter till ämnet. Jo mitt liv de senaste veckorna närmare bestämt sedan v. 5 har varit de mest osociala veckorna i mitt liv hittills. Läser ju som bekant in engelska, och det vill jag lova är inte lite. Kämpar i princip varenda dag med att komma ifatt och jag kan säga det är jag inte. Är fortfarande efter ca. 1 kapitel i läsningen det går visserligen framåt med vansinnigt trögt. Antingen är jag trög eller så är litteraturen övermäktig mig. Kan åtmonstone konstatera att det inte bara jag som har läst engelska som tycker det.

Livet

Annars går livet ganska långsamt här just nu, jobba, dansa (det måste man ju) läsa och ibland koppla av med lite fönsterputsning, städning eller något annat trevligt. För att bryta av de där långa läspassen måste jag nämligen sysselsätta mig med lite olika projekt så att jag rör på mig, så det blir lite hushållsarbete här och där.

Familjen

Pratade med min syster häromdan hon undrade när jag hade tänkt att vi skulle träffas? o jag sa tja...efter vecka 14 då har jag klarat av ännu en tenta (förhoppningsvis) kanske kan vi ta det då? Hon blev tyst i luren. Men så är det här nu kan inte förspilla en enda minut på det jag egentligen skulle vilja göra. Usch vad jag klagar...kan kanske inte annat när det tydligen inte är meningen att man ska ha ett socialt LIV när man pluggar på distans. Ibalnd känner jag mig som en grottmänniska som tar min lilla laptop och går längst in i grottan, där jag inte hör eller ser några andra människor och där inget vet att jag är.

Men för att lätta upp det hela lite så blir det i alla fall lite pokerturnering hos Alex nästa lördag, ska bli kul och äntligen träffa lite människor igen och kanske vinna en och annan liten pott. Det enda sociala jag unnar mig för tillfället är ju mina danslektioner och lite strötid på facebook, då och då. Mest kanske för att kolla om allt annat folk har något liv.

Dansen

Måste än en gång säga jag/vi har valt grymma låtar denna terminen och har dessutom förra veckan lagt till Michael Jacksons nya låt - Hollywood Nights samt Lady Gagas nya - Born this way (lyssna nedan).

Dagens citat: Mi amore vole fe yah - love needs faith

Men nu är det jobbedag imorgon, ska vara i skolan hela veckan för omväxlings skull och det kan ju vara trevligt med lite mer social kontakt än jag har haft på ett tag nu.

Gonatt världen...ses imon :)

Åsså dagens hit: Born this way - Lady Gaga - helt grym låt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar