2011-05-09


Livet

Jajemän...sjuk var det här. Har haft feber från och till sedan i fredags och dum som jag var skulle jag prompt iväg på workshopen som vi hade anmält oss till i Ronneby med David Dalmo från Bounce. Kan ju säga att det gick sådär....första lektionen var ganska lugn och jag kämpade på trots att jag svettades för minsta lilla, fullproppade med ipren, berocca och vitaminer. Det handlade om stepp och var hur kul som helst jag glömde bort att jag egentligen var sjuk. Andra timmen hann knappt börja förrän jag såg "vita stjärnor" dansande framför ögonen och tänkte Nä! du Ariane dags för att ta en liten paus...det tog en stund innan jag blev normal igen, vilade lektionen ut (man lär sig av att titta med). Ville ju spara mig till streetlektionen. Men även streetlektionen gick bara att genomföra till 50 % sen fick jag sätta mig igen...jag lär mig då aldrig. En annan tråkig grej var ju också att stackar Fia ringde kvällen innan och var helt förstörd hon hade stukat foten, och Rebecca hade åkt på en förkylning igen tyckte så synd om dem......så vi var en aning decimerad styrka som åkte till Ronneby.

Workshop med David Dalmo i Ronneby

Efter att ha genomlidit helgens febertoppar och hostattacker bestämde jag mig för att även ta en break från jobbet inte kul o hänga där och smitta ner mina kollegor eller få hostattacker hela tiden. Har ju tackvare förkylningen (som började i torsdagskväll) inte läst ett enda dugg och försöker nu läsa ifatt. Det går långsammare än vanligt men jag gör så gott jag kan.

Studier

Weeeeeeeee!! Förresten är numera godkänd på första delen av kursen (amerikansk och brittisk historia + 2 speeches) 7,5 p fixade bara 37,5 kvar! (håller nu på med terminens resterande 7,5 p, litteraturkursen) De går bra nu.... :)

Veckans läsning
Dansen

Mina dansare får dansa själva ikväll och imon...jag får bara vara där som "moraliskt stöd" tänker inte röra en fena denna veckan.

Så nu tillbaks till pluggandet...tur man kan sitta i solen o läsa :)


Jag måste tyvärr även erkänna att LADY GAGA ÄR BRA!. har upptäckt det de två senaste låtarna nu... innan tyckte jag att hennes låtar lät mest likadana men lyssna på albumet "Female Intuition" som är mest ackompanjerat av piano...så fattar ni vad jag menar. Lady Gaga är otroligt musikalisk och proffsig.

Dagen hit låt blir: Judas - Lady gaga

Simma lugnt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar