2011-05-01

Världens längsta man 2,72 möh.



Livet

Denna helg har bjudit på annorlunda aktiviteter. Först så stack jag och Mella till Köpenhamn på fredan bara för och komma bort från alla måsten och all jäkt hemma, det behövdes verkligen vi hade en underbar dag i stourstaun. Shoppade lite och åt lite (fast det var inte lika gott som förra gången). På vägen dit fick vi hoppa av tåget i Kastrup och forsätta in till Centrum med Metron den var ju lite kul ganska liten (bara en vagn som gick i en typ berg o dal banan utan förare (såna man har sett de har i Japan) Sen åkte vi hem och såg en bra film på TV, dotter - mamma mys det. Den 18 maj ska jag ha dottermys med min Catja då ska vi åka till Malmöoperan på gala kväll, lyxigt det.


Mella på Metron i K-hamn Mella är inte lika lång som världens längsta man 2.72 (imponerande)

På lördan var det då dax och jobba lite ideellt i kiosken på Stall Bokeslätt, kan ju inte direkt säga att vi blev ned sprungna av kunder i kiosken men köket fick sig en liten uppfräshning i alla fall. Det fina vädret gjorde nog sitt till kundbortfallet. Jag blev så sugen på och rida så jag har bokat in mej på en lektion nästa fredag...ska bli kul.

Dansen

Håller för fullt på med att mixa de sista delarna...får se om jag blir nöjd med dem i veckan eller de måste mixas om. Det drar ihop sig till showen nu den 28 maj. Har även haft ledarmöte idag som gick väldigt bra ibland är vi effektiva :)

Jobbet

Tillbaks till jobbet imon, får väl se vad denna veckan har att erbjuda. Förhoppningsvis duktiga och närvarande elever, kan man ju hoppas. Debatten om lärarlöner/arbetsvillkor fortsätter. jag bifogar en länk här...Håller med nu får det vara nog. Inget yrke i världen har så många förståsigpåare och tyckare som läraryrket, tänk om alla kunde ta och titta i sina egna speglar istället för att trampa på de som redan ligger.
Tycker texten på plakatet säger ALLT!





Dagens hit låt får bli - Linkin Park - The Catalyst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar