2011-06-01

Jaaaaaaaaaaaa!


Sommar :)



Livet/skolan

Äntligen är pluggeriet över för denna terminen det har varit tufft både för mig och min omgivning...tenta stress, pluggstress, ångest för att inte hinna/orka/förmå osv. Men jag säger ändå det är mödan värt. Jag lär mig massor med nya saker och får läsa massor med kloka, intressanta och underbara texter/böcker osv. Det är inte så länge till sen har jag behörighet även i engelska på högstadiet vid tillfälle kan man ju plussa på det så man får gymnasiekompetens även i detta. För en sak är säker jag vill inte sluta undervisa i engelska det är så himla roligt.

Dansen
Även showen är färdig och den blev så bra(som vanligt) nästan fullt hus och underbar publik. Vi samlade ihop 2600 till katastrofen i Japan och fick en del över till föreningen som går till ledarnas utbildningar och workshops, tack publiken :)

Men vi vilar inte än för det. Den 15:e drar vi igång sommarndansen Å ANNA SKA VARA MED! längtar som attan till det med. För vi ska ju även vara med på Killebom den 8 juli kl. 15.00 så ni som missade showen kan i alla fall se lite axplock från den på Killebom iaf.

Jobbet

Snart är det sommorlov (semester) för oss lärare och bara för att göra det extra tydligt för alla som inte har fattat det än VI LÄRARE har 45.5 TIMMARS / arbetsvecka jämfört med er andra arbetare/tjänstemän som BARA har 40 timmars arbetsvecka. Vi har alltså jobbat in och förtjänar det sommarlov vi har för vad ska vi göra i skolan när vi inte har elever?

Så om någon fortfarande inte fattar varför vi har en lång sammanhngande semester...tja vad ska jag göra åt det? Håll på o tragga om våra "underbara villkor" eller bli lärare själv vetja. då kanske ni förstår vad ARBETA innebär. Å försök sen leva anständigt på den lilla lön du får det...så ska vi se om du/ni säger samma sak sen.

Nu ska jag ta o se om jag hittar ngn bra hitlåt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar