2011-12-27

Sedan sist...


Dags för ett inlägg igen...


Kass som jag är kommer de bara lite då och då hade jag skrivit oftare hade de kanske inte blivit så långa inlägg... men jag ska göra ett försöka här och summera den senaste tiden.

Showen

ett litet smakprov på vår show (piratdansen)

Jädrans vilken fantastisk show vi satte ihop. Alla var så himla duktiga och proffsiga.. Bra jobbat där alla ledare och även dansarna of course :) Jag kan vara en mycket stolt "dansmamma" ett tag till iaf :) och som Elin H. sa...det blir tufft och toppa det här ...fast de sa hon förra showen med jue :) VI KAN för vi är bäst! Nu återstår lite vila för alla ledare och dansare sen drar vi igång igen för fulla hus i vecka 3. Då har vi även gratis prova på vecka...hela veckan.

Piratdansen... Avslutningsdansen :)
Skolan

Mitt pluggande går framåt två tentor till avklarade och väntar fortfarande svar på den tredje, så håll tummarna är ni snälla, för om jag ska vara ärlig så hann jag inte riktigt med att läsa allt pga förkylning som varade i 4 veckor och en show att pilla ihop (överleva). Nu återstår bara några inlämningsuppgifter fram till v. 2, det ska jag väl fixa.

Jobbet

Så skönt med jullov och lite vila från elever och annat så man hinner vila upp och ladda batterierna inför vårterminen som brukar gå vansinnigt snabbt. Jag säger som jag alltid gjort det man inte har hunnit, göra eller komma ifatt med till påsklovet brukar heller inte bli gjort (finns dock undantag men de är sällsynta)...så tänk på det ni elever som känner att det brinner i knutarna. Ett litet stalltips bara så där rent allmänt...

Livet

Ha än en gång varit tvungen att rensa oönskade personer från mina nätverkskontakter men guuud vad skönt att bli av med såna dramaqueens, jag har helt enkelt inte tid eller lust att befatta mig med sådana människor...och att ha dem som vänner när de inte beter sig som vänner är för mig helt otänkbart. så väck är de... POFF! För jag förstår verkligen INTE varför inte människor kan vara snälla, trevliga, tillmötesgående, icke fördömande och helt enkelt sjyssta mot varann...sådant beteende övergår mitt förstånd.

Men annars så är mitt liv rätt ok... tur det iaf :)

Julen

Helt underbar julafton hos Patrick och Helen tack så jättemycket för god mat, gott sällskap och roliga, fjantiga bröder. Några klappar fick jag också... men Alex du måste lukta på en parfym först om du ska ge bort den...min luktade kattpiss..haha men jag älskar dig hur mycket som helst ändå. Av vin DP Mats fick jag en sketadyr Clinique creme och en klänning. Av mina barn fick jag en undervattens-kamera.. (coolt) rosa så klart, en kofta (snygg) en go parfym (rosa den med) och lite andra små bra-o-ha-grejer. Så jag är nöjd... mycket nöjd.

Idag

Började dagen med att läsa igenom min engelska text och sedan skicka in den till min lärare, kändes bra kändes som om hon skulle tycka om den. Har även mejlat och försökt få tag på den personen som jag förväntas att ha ett grupparbete med har mejlat sedan den 23:e och inget svar. Jag försår mig inte på sådana personer som inte hör av sig när även hon vet vi har en deadline på fredag...snart skiter jag i henne och gör jobbet själv.

Jag har letat massor med ZUMBA låtar hittat en del bra men är inte helt nöjd med min låtlista än, de i Nogersund får bli min testgrupp, får se om låtarna funkar och bär hela vägen. Men snart ska den iaf bli världens bästa ZUMBA program...så det så! Tycker jag hunnit med massor, även imorron har jag en fullspäckad dag med plugg och pappersarbete (föreningen)...

ett litet smakprov på vår show (piratdansen)

Är nöjd med min dag och ni ska få världen bästa just nu feel god låt: spela högt och låt bara kroppen göra som den vill : Miracle worker - Superheavy (klicka på länken så tar jag dit)

Ha en fin dag imon...

Peace out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar