2011-12-03

Singing in the RAIN


Vid slottet


Höst/vinter ? eller vad ?

Herrejäklar vilken lång höst vi har i år då. Vill ha snö och lite kyla för förra vintern var jag minsann inte förkyld mer än kanske någon dag denna höstens förkylning börjar ta kål på mig. Så här varmt kan jag inte minnas att vi har haft det på väldans länge. Säkert därför min förkylning fortfarande håller i sig men nu har jag inhandlat både Chisan och Kanjang, stoppar i mig en och annan Berocca och håller snuvan i schack med nässpray...och den ska bannimej dö. Är så trött på att vara trött och orkeslös och hängig. Ena dagen på bättringsväg, nästa dag soffläge.. osv. Så nu är det operation utrotning som pågår.

Snart showdax :)

Jag ser så otroligt mycket fram emot morgondagens scenrep...ska bli så himla kul och se alla danser som våra ledare har gjort och allt hårt (dans) arbete som skapats denna termin. Jag har mina aningar men jag har även en magkänsla att detta kommer definitivt att toppa våra tidigare dansshower.

Som vanligt är jag färdig i sista minuten med mina gruppers danser samt att vi lagt till en helsjuk avslutning på en av våra crazydanserna, men fy!! vad grymt det kommer att bli. Sandra, Sara, Linnea, Elin och Malin ni är bara BÄST och VÄRST!! Foton kommer senare från scenrepet (redan imorgon kanske). Denna showen kommer definitivt bjuda på både gammalt och nytt i mängder.

På torsdag blir det en tripp till Gittes styuvkälla i Rinkaby för shopping av scentyger och annat skojsigt.
Något att jag funderat över är hur i hel friden två (minst) av de låtar som vi hade/har till vår show just denna terminen kunde dyka upp på en annan förenings dansshow och detta fick vi reda på för bara någon vecka sedan (av en ren tillfällighet). Det andra sjuka i detta är ju dessutom att en av låtarna hade EXAKT samma klädval/scenkläder och exakt samma LÅT...konstigt va? som vi kommer att ha på vår show, för hur enkelt är det att ändra både låt och kläder man redan har köpt in för att någon annan kommit på idén att att "låna" våra idéer. Vi tackar ödmjukast för uppmärksamheten...men i längden blir det pinsamt.

Nästa show idé kommer att offentliggöras direkt på hemsida vid termins starten så att inga fler missförstånd kan uppkomma om vart idéerna kommer ifrån. En av de låtar som skulle ha blivit en direkt kopia har vi dock valt att byta ut (lite snabbt och lätt) till en annan låt för ingen ska någonsin anklaga DANCEZONE för plagiat eller kopierat material. Vi gör alla våra danser/koreografier (om inte annat anges i programbladet) och show-koncept helt och hållet från våra egna idéer och tankar och skulle aldrig någonsin ens fundera på att använda några "begagnade" idéer. Vi är Originalen och aldrig kopiorna.

Ville bara klargöra och offentliggöra detta innan folk upptäcker att samma sak görs på 2 efter varandra följande shower. Men som det är nu kan vi inte göra något åt det inträffade och kan bara beklaga att det har blivit så.

Nu blir det lite TV-mys i soffan med Mäts...och sen blir det som sagt spännande imon :)

Dagens hit får bli: Singin in the rain - en av dansvärldens bästa dansscener


Å jag dansar vidare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar