2011-01-04

Ibland undrar jag


För det första måste jag tacka och berömma min underbara dotter Melanie för att hon har designat om min blogg så den har blivit riktigt tjusig och mer personlig, är det nån som "kan " mig så är det nog hon. Tack lilla Mella :)

Ibland undrar jag vad man kan skriva i sin egen blogg och vad som anses vara mindre lämpligt?? Är det ngn som har några goda råd om det eller?.

Jag skriver om dans- mitt och andras, jag skriver om dagens trivialiteter och mödor, andra skriver om mat och mode eller problem de har i vardagen och livet. Problemet är att jag skulle behöva "skriva av mig" angående vissa problem som jag stöter på i livet och behöver lufta men det kanske inte alltid är så lämpligt alltid att prata om problem på en blogg. Det andra problemet är då att jag skulle föra vissa saker ut i offentlighetens ljus som jag kanske inte skulle kunna med tanke på min roll som lärare, föreningsledare eller halvoffentlig person...jäkligt svår gräns det där. Vad är tillåtet?

Så från det ena till det andra så har jag idag införskaffat mig lite nya danskläder. Två nya Adidas jackor och ett par turkosa joggingbrallor från Team Sportia Ltd Edition. De hade tyvärr inte de andra färgerna i min storlek så jag ska ta och spana på TS i Karlshamn imorgon också. Riktigt rejäla fynd var det också halva priset för jackorna!
Snart måste jag nog ta och börja planera mina dansgrupper också. Vårens tema är inte riktigt klart än så jag får gå på de låtar jag kan hitta just nu så får jag komplettera senare. Så om ni har bra låttips tar jag gärna emot dem. :) (OBS! endast Hiphop och R&B)

Idag har jag och Catja varit o hälsat på Helen och Patrick. Vi spelade lite spel med Ellen och Milla med, riktigt trevligt och självklart pratade vi lite om både det ena och det andra.

Imorgon styr vi kosan mot Karlshamn och lillasyster med Emely och Elias. Ska bli trevligt och spännande och få se hennes ny renoverade hus med. Men först ska jag nog fixa lite pappersarbete innan vi kör. (att det aldrig tar slut?) Har förövrigt satt in alla papper från 2010 i respektive pärmar och fixat tre nya pärmar för 20elva. En för min privatekonomi, en för dansen och en för mitt studerande.

Ja, ni hörde rätt jag ska studera på distans i två terminer. De ska bli så kul och plugga igen (jag menar verkligen det). Kommer att läsa engelska 30p så att jag får lärarbehörighet även i detta. Kanske även kommer att fortsätta med behörighet i tyska men det beror på om det fantastiska lärarlyftet fortfarande finns kvar då. Fast man kan ju alltid läsa på 1/4 fart ändå, så vi får väl se. Mer ser fram emot att få lära mig nya saker igen. Det bli man aldrig för gammal för. Det tråkiga är väl att kursen inte startar förrän den 24 januari, så jag får väl gå och vänta då, kanske införskaffa litteraturen och läsa på lite på egen hand. Längtar i alla fall :)

Nu kommer jag styra kosan mot sängen... så jag orkar upp imorgon bitti.
Gonatt allihopan.



Do you wanna Get involved?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar