2011-01-15

En gooo dag


Idag har varit en gooo dag.

Jobb

Jobbade bara till kl. 12.00 idag kunde gå lite tidigare eftersom alla elever var lite sjuka idag
och eftersom jag redan har jobbat 13 timmar övertid denna vecka. Så blir det ju om man egentligen bara ska jobba halvtid och inte har kunnat det för att jag har planerat eleverna arbete en tid framöver och dessutom introducerat min vikarie. Tycker det är lite coolt att få ha en egen vikarie och snäll är han också, så det kommer nog att gå himla bra. Jag ska ju som sagt läsa engelska på halvtid och har reda fått låna massor med böcker av Bo som också har läst engelska men sen har jag även beställt några böcker som jag tyckte jag vill ha själv.

Hem ljuva hem

När jag kom hem så var det dags och fredagsstäda lite men först var jag ute i Mjällby och handlade lite krukor till mina nya växter, har fått dille på orkidéer och de tycks klara sig här för det mesta i alla fall.

Efter städningen fixade vi med lite pappersarbete inför revisionen för Dancezone, sen bar det iväg till bion. Vi skulle se Änglagård inte precis en av min favoritföljetonger men Mats ville så gärna se den. Men den var faktiskt bra, många skratt, lite klumpar i halsen men alltigenom sevärd. Jag som annars brukar ha lite svårt för Helena Bergström tyckte för en gångs skull att hon faktiskt var riktigt bra och övertygande.

Efter bion blev det pizza på Altona med Leonora och Mollie (dagens yngsta gäst för övrigt). Vi löste alla världsproblem samtidigt som vi klämde i oss var sin pizza eller i alla fall 75% av den.
Just nu sitter jag och ångrar denna goda men alltför mäktiga pizza. Känner mig som en Michelingubbe, pizzan åker upp och ner och magen låter som en mindre jordbävning, jag ska aldrig mer äta pizza jag kommer och bli smällfet. OGILLA!

Dansen

Mitt letande efter låtar på olika listor och Youtube (tack gode gud att YT finns) gav resultat härom kvällen då jag plötsligt hittade minst 5-6 jättebra låtar frågan är bara vilken jag ska ta till vilka grupper, men det får bli nästa veckas problem.

I februari kommer vi förövrigt att åka på årets första workshop med inga mindre än S**t Kings från Japan de är sjukt grymma på att gör koreografier som är fantastiskt underhållande.

Ser jättemycket fram emot v.4 då dansen börjar, ska bli så skönt att få komma igång igen, så jag kan bli lite mindre Michelinaktig och dansa bort alla pizzor och all julmat.

Dagens låt blir ett smakprov från någon av Vårterminens dansgrupper: Black and Yellow

Ett litet smakprov på S**t Kings koreografier: Grym!


Å nu dansar jag vidare till sängen :) Gonatt folket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar