2011-01-08

Streetdance`n


Nu återgår livet så småningom till vardagen och dansandet. Något som jag har väldigt svårt att låta bli med. För det är ju så himla kul att - leta nya låtar- hitta på nya koreografier - åka på nya workshops med världsartister (dansare) och bara helt enkelt dansa.

Vecka 4 startar vi vår verksamhet igen och nästa vecka börjar jobbet som lärare på riktigt även om jag var och tjuvtränade lite på att jobba idag.

Just nu har jag i alla fall hittat 3-4 låtar att börja med men jag har inte riktigt än hittat "de däringa" låtarna som man bara "måste" ha, men det brukar lösa sig. Jag väntar fortfarande på att Missy elliot ska släppa ett nytt album vilket hon förövrigt skulle ha gjort redan 2008/2009 men ännu har inget hänt på den fronten. Jag fattar inte riktigt varför. Två av mina andra favoriter Justin Timberlake och Timbaland liggger också lågt sedan ett tag, riktigt varför de gör det har jag inte fattat än. Jag behöver BRA musik NU! Så tips emottages tacksamt :)

För övrigt har det väl märkts i mina senaste inlägg att det har handlat om allt annat än dans. För så är det ibland att andra saker kommer emellan och man måste vila sig från allt vad dans heter för att hitta tillbaks till lusten att lära ut, lära sig nytt och utvecklas. Så när jag har lov så har jag lov från allt vad dans heter också. Men nu är det slut med det, dax att börja planera och förbereda på allvar.

Ser fram emot en riktigt galen danstermin med alla dansare och ledare och kanske även en nystartad grupp tillsammans med Fia. Vi får väl se vad terminen har att erbjuda, men än så länge har det redan trillat in en hel del nyanmälningar och återanmälningar. Ni är alla väldans välkommna i alla fall.

Beat the street MOVE your feet!

Länk till DANCEZONES hemsida




Dance on... and on... and on....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar