2011-01-03

Lugn

Idag har varit en bra pyssel och städdag imorgon blir en pappersdag (för att få undan alla papper från 2010). Förmodligen lite föreningskontorsarbete också, men det är smällar man får ta.

Det nya året har iaf inletts av ett behagligt lugn i min kropp och själ. Hösten har varit så förvirrad, kaotisk och fruktansvärt stressig och ledsam. Men nu har lugnet lagt sig en aning och det känns så befriande. Bort med alla tårar, all onödig irritation (över folk som inte kan sköta det de ska) och bort med julstressen och den där julkänslan som denna jul tyvärr inte inföll som den skulle. Men vad gör det, jag har haft det gott med familj och vänner istället såna som man verkligen bryr sig om och som inte är konstlade och oseriösa på något sätt utan bara som jag, alldeles vanliga och opretentiösa.

Är så lättad över att slippa vissa människor i mitt liv, människor som bara skapat förvirring, kaos och irritation men samtidigt ledsen över att ha behövt förlora en människa i mitt liv som funnits där sen jag var liten. Jag är ju så otroligt naiv och lättlurad så mej kan man lura och ljuga för massor av gånger innan jag fattar, eller nää kanske inte så men jag vill tro så gott om vissa människor så jag ignorerar totalt alla varningssignaler och allt folk säger till mig. Sen får jag bara buga och säga - Ja ni hade rätt.

En liten ljusglimt är dock att kanske har en ganska betydelsefull människa kommit in i mitt liv igen (eller rättare sagt jag har vågat släppa in). Inget ont som inte för något gott med sig, det stämmer verkligen.

Men nu är det hög tid att sova lite också något som funkar bättre dessa dagar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar