2009-01-21

Inga skor

Idag har det varit en seg dag. Mycket "deskjob" på skolan satt mest hela dagen och fick undan en massa post och brev som skulle postas och papper som skulle fyllas i, tråkigt men måste göras.

Så när jag kom hem hade jag världens huvudvärk och var tvungen att ta en liten välbehövlig powernap för att bli normal igen. Lite mat och sedan satt jag och skrev en artikel till Easy Info tidningen om vår kommande workshop med Louis Warning.

Har idag varit runt på två olika skoaffärer till men ingen lycka där heller. Hittade ett par illröda pumps som mycket väl hade kunna passa till vår outfit men de var förstås i storlek 36 inte att tänka på ens eftersom jagahr 37:or Snygga sommarsandaletter hade tjejen i den andra affären plockat fram från vårens kommande skokollektion och jag menar verkligen ursnygga, men inget att dansa i när jag hade tagit några steg verkade det som om foten ville fortsätta fram ut ur sko där framme, det hade kunnat bli livsfarligt med dem. Så näää inga skor ÄN!


Chokladskor det hade väl varit något och ha?


Har provat de fåtal skor jag har med någorlunda klackar här hemma. Jag är ju inte direkt känd för att springa omkring i högklackat.. haha jag bor ju 99% av mitt liv i gympaskor. Sen provade jag cowboy bootsen, coolt och annorlunda ja men inte till en mambo. Röda låga boots, det gick inte heller, såg konstigt ut, som stuprör i för stora skor. Sen provade jag mina enda tänkbara sandaletter, jo de funkar men hade varit mycket snyggare med 2 cm klack till. Har ett par sandaletter till men de är så höga och otympliga så det skulle kännas som och dansa omring på styltor. I vissa fall kan ju högklackade skor vara rena tortyrredskapet. Mitt nyopereade knä klarar inte riktigt den höjden heller. Så för mig återstår det att Lasse helt enkelt får välja, har tre par med mig som han får titta på imorgon. För jag kan definitivt inte bestämma mig. Sen å andra sidan vad gör det om hundra år?

Ska sova på saken...det ska jag...å ha det redigt gött.

Dagen låt blir ju naturligtvis : http://www.youtube.com/watch?v=ReXt4l9r2pA - these bootare made for walking med Jessica Simpson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar