2009-01-02

Mambo träning

YLLAN Kristianstad 24:e januari kl. 18.30


Ja. då har man träffat sin danspartner Lasse Bernfalk och börjat träna vår lilla snutt MAMBO. Vi ska ju vara med på "Shall we dance" i Kristianstad den 24:e januari. Det gick väldans bra idag. Lasse är snabb på att komma ihåg och ansträngde sig till max.. lite svett blev det också. Jag tror att om vi sätter vår koreografi riktigt bra och gör ett sjuhelsikes tajmat nummer ...så kommer vi långt. Jag behöver träna på att vara mkt gladare o inte så nervös (fast Lasse var nog också lite nervös) men jag blir sån när jag är nervös.. lite stel och korrekt.

Lasse behöver träna på att få med sig höfterna, slappna av och bara leka. Vi har gjort halva koreografin så jag tror att vi kommer att göra ett bra jobb, för han är snabblärd och har bra komihåg. Jag ska fortsätta och göra resten av koreografin tills nästa vecka sedan ska vi bara göra slutet tillsammans...det blir säkert coolt. Tony Irving sitte ju i juryn så det gäller och få honom att tappa hakan eller iaf försöka.

Lasses blogg: http://blogg.kristianstadsbladet.se/chefredaktoren/2009/01/02/svettig-traning/
Artikel i Kristianstadsbladet: http://www.kristianstadsbladet.se/article/20081118/NOJE/527857986/1995/KRISTIANSTAD/&/Hellre-komik-an-teknik

Ariane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar