2009-01-10

Lets dance



Kvällen tillbringade jag i soffan (nästan) klistrad för att se på alla Lets dance deltagare och Tony Irving förstås. Om knappt två veckor kommer vi att träffa honom. Alla vi som skall vara med i Shall we dance i Kristianstad på Yllan. Undrar varför det inte heter Shall we Dance i Kristianstad, vi gör väl ungefär samma sak som de i Lets dance på TV eller? Det förvirrar mig i alla fall. För mig är Shall vi dance en film med Jennifer Lopez, Susan Sarandon och Richard Gere om jag inte minns fel och Lets Dance är själva danstävlingen. Googlar man lite på Shall we dance hittar man även en film som självaste Ginger Rogers (Fred Astairs kvinnliga danskollega för er som inte vet) gjorde 1937. Då var jag ju inte ens påtänkt. Här kommer två filmsnuttar från den "gamla goda tiden" då TVn var svart vit och vi fikade med dinosaurierna....noot.

http://www.youtube.com/watch?v=aq0CQdjrA5s&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UnUfY-URXzA&feature=related


Nej, men jag minns faktiskt när jag var riktigt liten och fullkomligt drömde mig bort i denna värld när jag tittade på Ginger Rogers, Fred Astair, Gene Kelly, Eleanor Powell, Rita Hayworth och alla de andra stora namnen som jag just nu inte minns namnen på vår gamla svartvita TV i något ljusbrunt träslag. Det var grejer det. Sen stod jag på mitt och syrrans rum och försökte härma de olika stegen de gjorde. Min syster sa hela tiden att jag gjorde fel, men det brydde jag mig inte om. Hon kunde ju själv prova om hon var så himla duktig då, men det minns jag inte att hon gjorde.

Lets Dance är ju även en låt David Bowie gjorde en gång och inte bara en TV- dans -tävling.

Med risk för att bli traggig fortsätter jag att berätta om min och Lasses mamboträning. Den flöt på bra idag och vi har gjort nästan all koreografi och det på ca. 3 timmar sammanlagt, inte illa tycker jag. Särskilt som vi hade fått höra från säkra källor ( vi tränar ju upp på Kristianstadsbladet) att vissa av de andra
paren inte ens hade börjat och träna. Vi har slutet kvar att göra och där hade Lasse lite vildare idéer än mina. Så det blir för mig att göra om hela slutet och tänka mer galet än jag hade tänkt.Vi får väl se... hihi

Dagen låt blir: Eminem- Crack A Bottle ft. Dr.Dre & 50 Cent, http://www.youtube.com/watch?v=6ymNwsg2T2w&feature=related

Hur arg jag än var när Eminen ställde in sin konsert i Sverige (och hela Europa) 2005. Där satt jag och Mats med våra biljetter som helt plötsligt visade sig vara helt värdelösa. Ja ja, vi fick pengarna tillbaka men vi fick ju aldrig se Eminem. Istället beställde vi biljetter till Madonnas turne´samma år och det var ju inte heller så illa. Vad jag ville komma till är att jag är inte arg på honom längre, bara han gör nya låtar, så är det ok.

Å det var allt för idag.

Haaaaaaaaaa det gött. Ariane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar