2009-01-14

Vad händer idag då?

Efter att ha kommit hem från världens tråkigaste och längsta (3,5 tim inkl. fikarast) föreläsning om ett program som vi ska använda i skolan för dokumentation av elever landar man äntligen hemma välbehållen. Tur det, för båda min framdäck på bilen läcker nämligen luft så jag fick försiktigt ta mig till närmaste mack i Bromölla för att fylla på. Imorgon ska Manne få ta hand om bilen så blir redig igen. Livsfarligt det där, med för lite luft i däcken och väldans obehagligt. Förövrigt föreläste föreläsaren mest om massa andra saker som inte hade så himla mycket med det att gör som vi egentligen vill vet om, nämligen det nya programmet. Det pratade han bara om en del i slutet. Nya program skall man inte prata och föreläsa om de skall man aktivt lära sig vid en dator eller genom att själv prova dem. vad är syftet med att föreläsa om ett program som du sedan ändå har tusen frågor om och som du ändå kanske måste sitta och leka med för att förstå. Learn by doing!


Visst han var lite smårolig ibland och berättade lite anekdoter men Carl Einar Häckner eller Jonas Gardell är mycket roligare, de hade jag lätt kunnat höra på i 3,5 timmar och kanske till och med lärt mig mer. En föreläsare skall vara underhållande, intressant, hålla sig till det givna ämnet och framförallt inte bli för långrandig.

Någon dans lärdet väl inte bli idag är helt slut men jag har tittat på lite mer mambo på nätet för att få till det där coola slutet för Lasse och mig. Hörde ryktas om att ännu en Sölvesborgsdansare skulle vara med i tävlingen men efter att ha ringt direkt till källan. Så kunde jag konstatera att även detta var ett falska rykt. Så mycket rykten som det går i den här staden är det säkrast att få direktinformation och inte andra eller tredjehands information. I live in Gossiptown NO1 i Sverige.



Dagens låt är då: Gossip Folks
http://www.youtube.com/watch?v=16rgVeyejIQ

Ha det gör gött..de har la jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar