2009-01-19

Prestationsångest...näää inte jag :)

Prestationsångest har nog inte jag. Tävlingen i Kristianstad skall säkert bli en rolig grej men att träna två timmar dagligen för en uppvisning på 1,34 minuter, tycker jag verkar överdrivet ambitiöst. Jag menar, det är ju inte så att vi vinner en Västindienkryssning precis. Jag och Lasse kör på show, fart, glädje och having fun.

Artikel i Kristianstadbladet: http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090119/NOJE/200779097/1009/&/Helomvadningen

Lasses blogg: http://blogg.kristianstadsbladet.se/chefredaktoren/2009/01/19/dansant-hotelldirektor/

Visst kommer jag att vara nervös och säkert Lasse också och visst tar vi detta seriöst och på blodigt allvar och vi kommer att göra vårt absolut bästa med de förutsättningar vi har. Jag är väl inte direkt oroad, mest road av quick step parets ambitioner och träningsmängd. Men Lasse och jag, vi kommer att bjuda mycket på oss själva och ge publiken en minnesvärd stund, det lovar jag. Vinner vi så gör vi det med vår charm och dansglädje inte för att vi är fullfjädrade mamboproffs.

Lite sol har jag också varit och hämtat idag. Jobbar så hårt jag kan på min albinofärg kanske blir jag lite lätt solbrun tills på lördag.

SKOR är fortfarande det stora problemet. Kan inte ha för höga för mitt nyopererade knä (det är inte värt att ta den risken, så här snart efter), vill inte ha för låga för det ser ju fjantigt ut. Hittar inga snygga någonstans, vågar inte beställa på nätet för de hinner säkert inte fram och mina egna är antingen för höga eller "för mycket skor". det ska ju helst vara sandaletter. Imorgon skall jag ner till vår lokala skoaffär och kolla om de kanske har något. Ingen som har några sandaletter i storlek 37 röda eller silverfärgade med klack på 6-8 cm??? som jag kan få låna...

Som om inte det är det enda problemet... har hänt något konstig med mitt virusprogram på datorn. Det går inte att uppdatera det, utan programmet säger hela tiden att det inte är uppdaterat trots 17 uppdateringar nu i kväll...suck vad jag hatar datorer ibland. Jäkligt bra och ha när de fungerar ungefär som med bilar. Mindre roliga och ha när de vägrar och blir bångstyriga.

Hoppas någon håller tummarna för mig imorgon, eller att min vanliga "tur i oturen" inträder och att allt löser sig så där simsalabim, helt enkelt. Vore inte det underbart?

Nu återstår en stoooor hög med tvätt att vika och stoppa in i skåpet, sen är det troligtvis bedtime för övertrötta lilla mej.

Åsså låten förstås:

Flo Rida Ft. Kesha - Right Round - http://www.youtube.com/watch?v=jVAsG7Nywt0&feature=bzb302

Ha det gött...för jag hoppas jag kan ha det imorgon..idag var lite sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar